Tuesday 10 May 2011

Blogwalking day

Rutin hari ini: bangun je tidur terus blogwalking. Klik sana klik sini. Usha blog orang lain, baca info terkini, gosip2, cuci mata dengan barang2 yang dieorang jual dan lain2. Agak letih jugak klik2 sebab hari terlalu ramai yang tinggalkan link dekat photo blog tu dan internet xberapa nak laju. 

Patutnya hari ni kena pergi outstation kat penang tapi xpergi sebab xrasa nak pergi. Terasa macam nak balik kampung walaupun sebenarnya baru je semalam sampai ipoh ni. Terasa macam nak tolong apa yang patut kat rumah tu macam mengecat, pindah2 perkakas untuk dimasukkan semula ke dapur, mengemas rumah n bla3x.. Dalam hati ni terasa rindu sayang kat mak abah...mengenangkan mak abah yang kian uzur dimamah usia, makin berat hati ni nak tinggalkan dieorang jauh2...sayu dan sebak menyelubungi diri takut ditinggalkan mereka...
"Ya Allah, Kau panjangkanlah umur kedua ibu bapaku agar mereka mampu terus melakukan ibadah kepadaMu.."

Teringat pula perbualan telefon malam tadi. Perbincangan dengan tunang tercinta berakhir dengan selisih faham. Mungkin sebab jemu mendengar nama ex disebut2 setiap kali kami berbicara. Mungkin cara ku pamerkan kasih sayang berbeza dengan dulu tapi cukuplah kalau tunangku itu tahu yang aku terlalu sayangkan dia lebih dari segala2nya dan lebih dari diriku sendiri. Ku tinggalkan seketika facebook dan yahoo messenger, skype sebab ingin menumpukan dan memberikan perhatian yang penuh kepadanya. Tak lupa juga tagged, myspace, friendster, twitter, bebo, hi5 dan macam2 lagi, telah lama ku delete.

"Ya Allah, biar kasih sayang yang mengeratkan hubungan kami dan jika pengorbanan yang diperlukan, aku rela berkorban demi menjaga hatinya yang satu."

0 comments:

Post a Comment