Wednesday 11 May 2011

k e h i d u p a n

Setiap manusia dibebani dengan pelbagai kesulitan dalam hidup. Setiap manusia yang hidup di muka bumi Allah ini juga tidak dapat lari dari merasa perit akan sesuatu masalah yang menghimpit diri. Masalah hadir dalam bentuk yang berbeza dan cara menanganinya juga berbeza2. Anggaplah semua itu sebagai ujian dan tabahlah menempuhinya.


Dalam meniti garis kehidupan, banyak yang kita ingin lakukan dan ingin capai. Kadangkala kita terlalu memikirkan sesuatu yang tidak pasti hinggakan kita terlepas pandang pada azam atau impian lalu kita yang masih belum tercapai. Hidup ini tidak mudah seperti yang disangka. Tapi ia akan jadi mudah jika kita berusaha. Walau impian kita itu masih jauh lagi untuk dicapai tetapi apabila kita telah berusaha ke arah itu, sekurang2nya kita dapat mengenal erti sabar. Sabar itu lah yang membuatkan kita tenang dan mampu tersenyum untuk teruskan hidup. 

Bila seseorang yang ku sayang berada di dalam kesulitan, aku ingin selalu dengannya agar beban yang ditanggungnya itu dapat ku kongsi bersama2. Sukar untuk aku meninggalkannya walaupun hanya seketika kerna ku tak ingin membiarkan dia keseorangan. Benarlah kata orang, cinta itu buta. Biar sedih namun asalkan dapat bersamanya, itu dah cukup menggembirakan. Unik kan cinta?.....



saya sayang chenta saya~lalala

2 comments:

Anonymous said...

thanks sayang......really touching and heart ease....b syg yayang...

coretan hati said...

almost welcome yunk

Post a Comment